29 Nisan 2009 Çarşamba

Gül'e özel pasta



Bu pastayı 12 Mart ta yaptım.....Birtanecik gelinimizin doğum günüydü .
Bütün ailem İstanbul'da yaşıyor. Özel günlerde bütün aile biraraya gelir kutlamalarımızı yaparız . Ben 17 senedir istanbulda yaşamıyorum ..Antalya'da yaşıyorum kutlamalara katılamıyorum. Biz bütün aile bir araya geldiğimizde 23 kişi oluyoruz. Annem ile Babam çocuklarını damatlarını torunlarını birtanede gelinimizi ağırladığı zaman masalar sığmıyor .
Şimdi onlar oradayken ben o curcunayı hayal ediyorum.... Onlar orda pastalarını keserken bende burda onun şerefine güzel bir pasta yaptım .Hepimizin Gülüne nice mutlu yıllara.
Pastanın tarifi :

Pandispanyanın tarifi:4 yumurta ,60gr un, 60gr badem unu ,20gr mısır nişstası , 150 gr şeker, bir çay kaşiği vanilya, bir çay kaşığı kabartma tozu,bir fiske tuz

Oda sıcaklığına gelmiş yumurtaların beyazlarını ve sarılarını ayıralım , önce yumurta sarılarına şekerin yarısını koyup uzun uzun çırpalım ,koyuca mayonez kıvamına gelinceye kadar çırpalım hazır olunca tezgahta bekletelim.. Ayrı bir kabın içine unu ,nişastayı kabartma tozunu ve vanilyayı dört defa eleyelim bir kenarda bekletelim ..Yumurta beyazlarının içine bir fiske tuz koyup çırpmaya başlayalım ..Köpük köpük kar tepecikleri uluncaya kadar çırpalım daha sonra yumurta sarılarını ve kuru malzemeleri üç defada akların içine katlayarak yedirelim ..ezmeden köpükleri söndürmeden karıştırma işi bitince ,bir kenarda dibine ve kenarlarına yağlı kağıt koyulmuş kalıbımıza yavaşça dökelim..
170derecede önceden ısıtılmış fırında 30 dakika pişirelim kürdan testi yaparak kontrol edelim
fırından alalım ters çevirip soğutalım.. (ben ters çevirmeyi unuttum onun için üstü şekilsiz oldu)
pandispanyamız soğurken biz kremamızı yapalım
Krema tarifi : 200 ml soğuk krema sütü 500gr tarifini daha önce yazmıştım pastacı kreması
50gr pudra şekeri
krema sütünü ve pudra şekerini kar gibi oluncaya kadar çırpalım krema hazır olunca pastacı kremasını içine koyalım katlayarak söndürmeden karıştıralım kenarda bekletelim
Pastacı kremasının içine çırpılmış krema koyarak hafifletiyoruz .Bu krema çeşitine KREM LEJER denir
Soğumuş pandispanyamızı üçe bölelim ıslatma şurubu ile ilk katı ıslatıp arasına krema sürelim franbuazları döşeyelim ikinci katıda ıslatıp üstüne kapatalım yine krema sürüp meyvaları döşeyelim üçüncü katı kapatalım katlandırma bitince kalan kremayı pastanın dışına sıvadım üzerine bitter çikolatayı rendeledim üzerini süslemek için krema torbasına yıldız uç takıp kalan kremadan sıktım pastayı tamamladım

Bu kullandığım kremanın içine 100gr badem ezmesi de koyup güzel bi krema elde edebilirsiniz
Badem ezmesi tarifi:250 gr ıslatılmış kabukları çıkarılmış uzun süre tepside kurutulmuş badem 300gr çok ince çekilmiş toz şeker, 50 gr glukoz ,190 ml su
şeker, su ve glukozu kaynatın içine kurutulmuş robotta kesik kesik çalıştırarak un haline getirdiğimiz bademleri atıp sürekli karıştıralım hamurumsu olunca ocaktan alıp soğuması için bir kenara bırakalım dilerseniz içine bir damla badem ekstresi koyabilirsiniz daha güçlü bir tat elde edersiniz hava almayan ağzı sıkıca kapalı kapta buzdolabında saklayın ... kremalara ilave ederek değişik lezzetler elde edebilirsiniz .

Hiç yorum yok: