13 Haziran 2009 Cumartesi

Kremalı pankek

İşte benim minik kuzum



Bu tarifi ben Ruki nin sitesinden aldım mısır unu yerine tamamını beyaz unla yaptım çünki benim minik kuzucuğum yemek yemek istemiyor bende onun severek yiyeceği şeyler yapıyorum .bu pankekide kahvaltı etmeyi sevmediği için bundan hazırlıyorum içinde nasıl olsa herşey var yeterki yesin. (minik kuzu dediğim de 18 yaşında ama ben hala arkasında önünde yesin diye dolaşıyorum)

Pankek yapılışı:

· 1 ½ kap un+

· ¼ kap misir unu+

· 2 ½ yemek kasığı seker

· ½ cay kasigi tuz+

· 1 ½ tatli kasigi kabartma tozu iyice karistir.

· Bir kapta 3 yumurta (veya SADECE 6 yumurta aki)+2 kap az yagli-yagsiz sut, 3 yemek kasigi zeytinyagi-ya da sivi yagi iyice cirp ve kabartma tozu ,tuz ve şekeri karıştırıp bir kenarda beklettiğimiz una karistir.içini sıvı yağ ile sıvadığımız tavaya bir kepçe yardımı ile dök altı kızarıp üstü göz göz olunca ters çevip diğer tarafını pişirin servis tabağına alıp istediğiniz gibi servis yapın

Tuzlu sekilde isterseniz:sekeri 1 tatli kasigina indir+1 yemek kasigi ince dogranmis yesil sogan/maydanoz/dereotu/ veya feslegen ya da 1 /2 cay kasigi parmak ucunda ezdiginiz kuru biberiye yapraklari ve de rendelenmis patates+rende hint cevizi, rende havuc, ince dilimlenmis mantar, ya da evde olan bir sebze veya ince kiyilmis tavuk eti vs kullanabilirsiniz)


Hiç yorum yok: