13 Haziran 2011 Pazartesi

Nişan pastası









Evet arkadaşlar bu işi yapmaya başladığım süre içerisinde ilk kez 150 kişilik bir pasta hazırladım.
Hale hanım nişanı için 150 kişilik pasta hazırlayabilirmisiniz?,,, Nevin hanım deyince, pek tabiki yaparım dedim ve ben nasıl evet dediğime şaşırdım ilk defa bu kadar büyük pastayı yapacağım için çok heyecanlandım.. Hale hanım istediği pastanın resmini mail adresime gönderdi ben de
o resme bakarak pastayı yapmaya çalıştım..
Pastanın her katının pandispanyalarını dört kata ayırdım... ilk kat arasına pastacı kreması ve süt kremasını karıştırarak hazırladığım kremayı sürdüm , üstüne bol miktarda fıstık draje ,ikinci pandispanya katına çilek püresi hazırlayıp bir santim kalınlığında püreyi sürdüm, üçüncü pandispanya katına tekrar krema ve fıstık draje sürüp ilk katı hazırladım..koskocaman dev bir pasta oldu.. ben tek başına kaldırıp dolaba koyamıyordum ..ikinci kat da aynı işlemlerden geçti, üçüncü katta aynı şekilde hazırlandı dolapta bir gün boyunca bekledi ertesi gün şeker hamurunu renklendirip pasta katlarını kaplamaya başladım ama hamuru renklendirme yoğurma işi çok zor ladı .. pastanın üç katıda bitip üst üste koyulduğunda artık ağırlığından iki kişi zor kaldırıyorduk.söylemeden edemiyeceğim bu pastayı yaparken benim her türlü stresimi çeken ve bana yardım eden ablama ço çokkk teşekkür ederim....
. Pastanın güllerini ise pastaya başlamadan önce hazırladım bir kutu içine koyup kurumasını bekledim onlar hazır olunca çok daha rahat ettim..
Bu pastada beni çok strese sokan tek şey havanın nemli olması pastanın dekorasyon işlerini yapmak için dolaptan çıkardığım da üstünün nemlenmesi... bu iş için kesinlikle klimalı ortam gerekiyor.
Pastanın herşeyi ile hazırlanması süslenmesi bitikten sonra pastayı nişan kutlamasının yapılacağı mekana götürmek için gelip aldıklarında ben bir işi daha başarıyla yapıp teslim ettiğim için yorgun ama çok mutluydum..
Nişan ertesinde Hale hanım, pastaya hayran olduğunu hem görüntüsünün hem de tadının misafirleri tarafından çok beğenildiğini telefon açıp tekrar söylemesi beni daha çok heyecanlandırdı ve mutlu etti .
Hale hanım ve Yıldırım beye mutluluklar dilerim....

Hiç yorum yok: